Versturen & Retourneren

Over het algemeen worden pakketten verstuurd binnen 2 dagen zodra de betaling binnen is en bevestigd (mits het artikel ook voorraadig is). Het verzenden zal geschieden via pakketdiensten DHL. Mochten er vragen zijn over de zending dan kan er altijd contact worden opgenomen via de mail of het contact formulier. Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren (algemeen binnen 24h).

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten gecrediteerd. Heetf u een speciaal besteld artikel, zijn er uitzonderlijke transportkosten gemaakt zoals een pelletzending/lange collo etc. dan vergoeden wij deze verzendkosten niet. De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@bernzomatic.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Hierover zult u worden geïnformeerd.

Verbruiksartikelen kunnen helaas niet retour genomen worden. Onder verbruiksartikelen verstaan wij:

1. Propaan en/of PRO/MAX wegwerpcilinders / gasflessen.
2. Toevoegmaterialen met een geopende verpakking.

Hoe dien je een product te versturen?

Het product moet goed en deugdelijk (inclusief voldoende buffering) verpakt zijn om additionele schade tijdens transport te voorkomen. De originele verpakking en buffering zijn hier het beste geschikt voor. Als het pakket of product beschadigd retour komt dan ben je als verzender daar zelf verantwoordelijk voor.
Volg de opgegeven instructies die je krijgt voor het opsturen goed op om problemen dan wel vertraging in de behandeling van je verzoek te voorkomen. Let op welke zaken je mee moet sturen of juist niet mee moet sturen.
Als je een product opstuurt wat duurder is dan 100 Euro adviseren wij jou om het verzekerd te versturen. Dit is voor eigen rekening maar het dekt wel je eigen risico geheel of gedeeltelijk af bij het opsturen.
Vraag altijd om een track en trace code zodat jij je pakket kan volgen en bewijs van aflevering, indien gevraagd, kan overhandigen. Als klant draag je zelf het risico indien een pakket tijdens het retoursturen kwijt raakt. Indien je geen bewijs van aflevering kunt overleggen dan kunnen wij helaas weinig assistentie verlenen.
Plak altijd het label of etiket op de verpakking om verwerking mogelijk te maken.
Indien instructies niet worden opgevolgd is het mogelijk dat je zending niet in behandeling genomen kan worden. Tevens is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht.

Product defect buiten garantie en/of garantietermijn

Bepaalde zaken vallen buiten garantie, zoals:

– Waterschade;
– Val en stootschade;
– Gebruikersschade door onkundig of onjuist gebruik;
– Garantietermijn die verlopen is;
– Buiten meldingstermijn de melding wordt gemaakt;
– Ontbreken van onderdelen, garantiekaart of aankoopbewijs;
– Artikelen waarvan de verzegeling verbroken is.